Bravo Pro - Berria Mountainbike

De nieuwe Bravo 

De evolutie en revolutie van hardtail mountainbikes 

Einstein zei dat hoe meer energie een object uitstraalt, hoe groter de kromming ervan is. Net als het frame van de nieuwe Bravo, dat meebuigt om de fiets meer efficiëntie, stabiliteit en grip te geven, en zo het maximale uit de capaciteiten van de rijder haalt.

 

 

Prijs: € 3.399,00

Omschrijving

Berria Bravo

Welkom in de toekomst
De Bravo is een nieuw fietsconcept dat de belangrijkste eigenschappen van een hardtail combineert met die van een full suspension. Het is de perfecte balans tussen snelheid en stabiliteit, en tussen wendbaarheid en grip.

prijs en specs zijn voor model “Bravo Pro” met Sram S1000 AXS Eagle 12 speed

Voor meer informatie over de verschillende modellen neem contact met ons op.

De Berria Bravo Pro is beschikbaar met Shimano XT voor €2499,- 

De Berria Bravo Pro is beschikbaar met Sram S1000 AXS Eagle 12 speed voor €3399,- 

De Berria Bravo Pro is beschikbaar met Sram GX AXS Eagle 12 speed €4299,- 

 

Lichtheid en kracht in harmonie

De Bravo zet een nieuwe prestatienorm dankzij een innovatief microsuspensiesysteem, waarbij zowel de gecontroleerde flexibiliteit van een geavanceerde zadelpen als de achtervork betrokken zijn. De achtervork veert via een draaipunt dat in het frame zelf is geïntegreerd.

Hij voldoet aan de behoeften van rijders die niet alle demping nodig hebben van een traditionele full suspension fiets. Voor wie waarde hecht aan eigenschappen zoals lichtgewicht, wendbaarheid en mechanische eenvoud,  comfort, grip en rijstabiliteit.

High modulus carbon

Het Bravo-frame is gemaakt van carbon met een hoge modulus. Dit zorgt voor extra stijfheid op de plekken waar dat nodig is, terwijl het op andere delen – die het meest in contact staan met de ondergrond – op gecontroleerde wijze meeveert.

EPS | technology by Berria

Bravo-frames bevatten een interne polystyreen expander. Deze zorgt voor extra druk op de vezels, waardoor de carbonlagen optimaal worden opgebouwd. Dit systeem resulteert in een hoogwaardig frame met een veel compactere en duurzamere structuur die beter bestand is tegen langdurige belasting.

Softex | carbon flex control

Het SOFTEX-systeem werkt als een samenhangend geheel tussen de flex van de unieke Tibia-zadelpen en de flex van de gelamineerde achtervorken. Het zet buiging en energie om in snelheid, aangestuurd door een FullBall-draaipunt dat geïntegreerd is in het frame.

 

 

Het revolutionaire suspensie-systeem

De nieuwe Bravo is ontworpen voor alle omstandigheden en rijstijlen. De zadelpenklem op het nieuwe Bravo-frame zorgt hiervoor. De klem bevindt zich op de kruising van de onderbuis en de bovenbuis en omdat deze in het frame zelf is geïntegreerd, is deze beschermd tegen stof en vuil. Het heeft ook een intern wigmechanisme dat de wrijving met de zadelpen verhoogt en het risico op het over-torqueren van de klem vermindert.

 

triple monocoque

Het frameconstructieproces omvat het maken van drie afzonderlijke delen, de voorste driehoekvorm, de achtervorkvorm en de zadelbuisvorm. deze techniek geeft een betere prestatie aan het frame als geheel.

 

Bruikbaarheid en ontwerp komen samen en maken de Bravo

Tibia zadelpen, ontworpen zodat de carbonnen vezels de shokken van elk terrein kunnen absorberen

 

specifiek ontwerp in het carbon en de geometrie voor elke maat, met de beste prestaties ongeacht het gewicht of de lengte van de gebruiker.

 

dubbele hoogte chainstays voor maximale stijfheid in de buurt van de trapas en optimale absorptie in de as van het achterwiel.

Volledig customizable

Kom samen met ons in de winkel jou droomfiets samenstellen door je fiets een eigen touch te geven met Berria’s volledig customizable options van IRIS.

 

progressieve en reactieve geometrie

de moderne geometrie van de nieuwe bravo verheft de kwaliteiten van het softex veringssysteem, zijn superkorte kettingstangen van slechts 420 mm en een steilere casterhoek (67,5° in maat M) zijn slechts de top van de diepgaande ontwikkeling van de Bravo om de prestaties te optimaliseren.

De nieuwe Bravo is ontworpen voor gebruik in alle omstandigheden en voor XCO-rijders van verschillende profielen en rijstijlen. Daarom kan hij banden tot 2.40” aan.

 

Specificaties

Frame: Bravo 6, XCO WC Racing Geometry BGC with 28mm travel SOFTEX Suspension System, Full carbon HM2X, Triple monocoque, BB92 Bottom bracket, Full internal cable system ICS2, Integrated headset OH2S 1-1/2″, Post Mount 160mm, 29×2.40″ max. tyre, BOOST Thru axle 12x148mm, UDH standard, weight 1150gr (without hardware)

Fork: RockShox SID SL Base, Damper Rush RL, Remote Lockout 3 Position, 15×110 Maxle Stealth, Tapered steerer, Spring Debon Air, Rake 44mm, 32mm tapered wall aluminum, Diffusion Black, 110mm travel, weight: 1493gr

Material: Full carbon fiber HM2X

Handlebar: Avanforce AF3, Aluminum 6061, Ø31,8mm, wide 740mm, weight 330gr

Seatpost: Avanforce AF3, Aluminum 6061, 0 offset, Ø27,2 x 400mm

Saddle: Fizik Terra Aidon X5, Steel rails, length: 255mm, width: 145mm, weight: 262gr

Seat clamp: Universal Derailleur Hanger

Wheels: DT Swiss X1900 Spline 29″, 15×110, Boost 12x148mm, TLR, XDR Rear Hub, Center Lock, internal width: 25mm, weight: 1844gr

Coverings: Vittoria Barzo 29×2,25″, Tubeless Ready, Graphene 2.0, 60 TPI, weight: 660gr

Control Changes: EC AXS POD Right Bridge W/MMX

Gear Changes: SRAM S1000 AXS Eagle T-TYPE, 12 Speed

Cranks: SRAM S1000 T-TYPE, 34T, QF: 174mm, 170-175mm, CL 55mm

Chain: SRAM GX T-TYPE Flattop, 118 links

Cassette: SRAM XS 1275 Eagle, T-TYPE, 10-52T

Bottom bracket: Bottom Bracket PF92 DUB WIDE MTB

Brake: SRAM DB8 Black 4 Piston